søndag 9. mai 2010

Lese nå

Har holdt på med denne boka en stund uten helt å ha kommet i gang. Jeg liker skrivestilen til Murakami veldig godt, og synes for eksempel denne var veldig bra. I bøkene hans er det mye rart som skjer, og noen ganger blir det litt vel surrealistisk etter min smak. Denne her for eksempel. Men Trekkoppfuglen virker så langt veldig lovende. Den foregår i Tokyo på 80-tallet, blant annet, og hovedpersonen er 30 år gamle Toru Okada som i løpet av kort tid opplever at både katten og kona hans forsvinner. Underveis kommer han ut for mange rare hendelser og personer, blant annet de to merkelige søstrene Malta og Kreta Kano. Spennende, lese lese:)

2 kommentarer:

  1. Jeg liker bøkene hans veldig godt, men er enig i at det tar litt vel av noen ganger. Vanligvis er jeg allergisk mot magiske innslag, men Murakami slipper unna med det :)

    SvarSlett
  2. Ja, merker det går hjem hos meg i denne boka i alle fall. Kanskje det har noe med hvordan hovedpersonen skildres. Han virker liksom så grundig og troverdig i alt han foretar seg, og derfor tror jeg på han og alle tinga som skjer. Ja, ja, nok babling fra meg på en mandagskveld:)

    SvarSlett