mandag 27. september 2010

Kantarelltoast til middag

Her er en liten oppskrift på noe veldig enkelt: Jeg leste litt på nettet på forhånd, og der lærte jeg at sopp for all del ikke skal skylles, men kun børstes med en liten kost. Så da gjorde jeg det. Så stekte jeg kantarellene i litt olje i et par minutter uten å røre, deretter blandet jeg inn smør, salt og pepper, og rørte rundt til de var gyllenbrune, også litt bladpersille. Så stekte jeg noen skiver landbrød, også i smør(!), men en "maratonløper" kan jo unne seg såpass synes jeg. Så la jeg kantarellene oppå brødskivene, og ferdig! Og et glass rødvin til, selv om, eller nettopp fordi det er mandag. Bon appétit!

6 kommentarer:

  1. Mmmm! Jeg har også oppskrift på kantarellsmørgåsar;) koke dem i matfløte, litt mel for å få tykk konsistens og fordele d på loff som så settes i ovnen!

    Anki

    SvarSlett
  2. Du er flink til å nyte hverdagen;)

    Anki

    SvarSlett
  3. Mmmmmmm, nå ble jeg sulten! Kan du servere dette når du skal ha losje? Chris:)

    SvarSlett
  4. Anki: Mmm, høres veldig deilig ut det også! Ja, må nyte hverdagene, er de det er flest av vet du;)
    Chris: Visst kan jeg det!

    SvarSlett
  5. åh, nå sikler jeg nesten! såå godt det så ut!!!

    SvarSlett
  6. ja godt var det, du får be kim om å svinge opp med et til deg også;)

    SvarSlett